Kovové perá – originálny darček pre obchodného partnera

Ako sa dá ľahko ovplyvniť to, ako sa na vás pozerajú vaši klienti či obchodní partneri? Napríklad reprezentatívnymi kancelárskymi priestormi, ale určite aj dobrou PR stratégiou. Malým darčekom ešte nikto nikdy nič nepokazil, preto si pre svojich dôležitých partnerov pripravte čosi originálne.

Kovové perá – originálny darček pre obchodného partnera
Kovové perá – originálny darček pre obchodného partnera (Foto: pixabay.com)

Reklamné perá s logom vašej firmy

Sú drobnosti, ktoré využívame denne, no príliš im pozornosť nevenujeme. Kľúčenky, dáždniky, šálky, ale napríklad i kancelárske potreby. Iné však je, ak sa nám s niektorými predmetmi spája napríklad pekná spomienka, vtedy ich skutočne používame s láskou. Kľúčenka z dovolenkovej destinácie alebo i obyčajné pero, ktoré nám niekto daroval, budú mať medzi našimi vecami vždy čestné miesto.

A ako druhým najlepšie naznačíme, že nám na vzťahu s nimi záleží? Kvalitnými a originálnymi darčekmi. Veď nie je ani pero ako pero. Je rozdiel medzi plastovými a kovovými perami, a rovnako tak záleží na charaktere úpravy – potlač sa môže vplyvom času a častého používania zošúchať, ale to, čo je vygravírované, je večné. Určite by ste si nepriali, aby sa vaše logo či názov firmy po čase vyparili, pero by potom už neplnilo reklamný účel.

Kovové pero je lacný, no praktický darček

Na darčeky pre svojich súčasných alebo potenciálnych klientov nemusíte minúť hory peňazí, základom je naznačiť im, že vám na nich záleží a nechcete, aby na vás zabudli. Počuli ste už o reklamných kovových perách so svietiacim LED logom?

Také pero je skutočne premyslené do poslednej bodky, tak ako všetky vaše podnikateľské kroky. Už si len zvoliť farbu pera, nejakú neutrálnu alebo vo farbách vašej firmy, či bude pero darované v darčekovej krabičke, prípadne o aký typ pera pôjde (plniace, guľôčkové, dotykové, roller, multifunkčné a pod.).

Darujte elegantné pero v kovovom šate

Prečo sú kovové perá také obľúbené? Určite vám v prvom rade napadne, že sú o niečo ťažšie ako ich plastoví bratia, no na druhej strane sa s nimi pohodlnejšie píše a body naviac získavajú aj vzhľadom na svoju odolnosť a trvácnosť.

Veľa záleží aj na hrúbke pera – kým niekomu stačí tenké pero, lebo má útle prsty, iný potrebuje držať čosi hrubšie, aby mu kovové pero poriadne sadlo do ruky. Preto je dobré nechať si vyrobiť viacero verzií kovových pier a prispôsobovať ich dizajn klientom na mieru.

Kovové reklamné perá môžete rozdávať klientom a partnerom na obchodných schôdzkach, veľtrhoch, ale napríklad aj na spoločnom stretnutí pri obede a káve. Určite bude neskôr oveľa ľahšie podpísať dôležitú obchodnú zmluvu.

Text:PR

Čísla na pneumatikách môžu byť hlavolam. Viete čo znamenajú?

Prvú vzduchom plnenú pneumatiku vynašiel a nechal si patentovať v roku 1888 John Boyd Dunlop. Koncom 19. storočia sa začalo s ich výrobou a odvtedy si prešli vývojom až do dnešnej podoby. Výrobcovia sa ich snažia neustále zdokonaľovať a zlepšovať ich vlastnosti.

Čísla na pneumatikách môžu byť hlavolam. Viete čo znamenajú? (Foto: unsplash.com)
Čísla na pneumatikách môžu byť hlavolam. Viete čo znamenajú?

Pneumatiky sú pre dnešný motoristický svet samozrejmosťou a vyberať môžeme z desiatok modelov. Spoliehate sa pri kúpe nových pneumatík na odporučenie predajcu alebo na vlastné vedomosti? Z čísel a symbolov na pneumatike môžete vyčítať oveľa viac ako len meno výrobcu.

Ako prvé si môžeme všimnúť názov výrobcu, obchodný názov dezénu pneumatiky a označenie veľkosti. Napríklad 195/65R 15 primeraný pre Opel Corsa. Číslo 195 znamená šírku pneumatiky v milimetroch. Číslo 65 označuje veľkosť profilu v pomere výška bočnice k šírke pneumatiky v percentách. R 15 je priemer disku v palcoch, čiže vnútorný priemer pneumatiky.

Hneď vedľa údaju o veľkosti pneumatiky je index označujúci maximálne zaťaženie (LI – load index) pre jednu pneumatiku v kilogramoch a maximálnu povolenú rýchlosť (SI – speed index). Pri mohutných autách ako Opel Grandland sa oplatí pozerať aj na tento údaj.

Niektoré pneumatiky môžu mať zosilnenú bočnicu a tým pádom vyšší index nosnosti. V takom prípade nájdete na pneumatike označenie XL alebo Reinforced v závislosti od výrobcu.

Nasledujú skratky pre pneumatiky spĺňajúce systém núdzového dojazdu:

  • ZP – Michelin
  • ROF – Goodyear
  • DSST – Dunlop
  • SSR – Continental

Písmená FR alebo MFS sú skratky pre ochranu ráfika a zvyčajne sú naľavo od údajov o veľkosti pneumatiky.

Veľmi dôležitý a nie veľmi nápadný údaj na pneumatike je tzv. DOT – dátum výroby pneumatiky. Má podobu štvormiestneho čísla pričom prvé dve znamenajú kalendárny týždeň a druhé dve rok výroby. Významnú rolu má hlavne pri kúpe nových pneumatík. Tie by nemali byť staršie ako rok, pretože príliš dlhým skladovaním guma postupne stráca svoje vlastnosti.

Text:PR